بزرگترین تولیدی گان بیمارستانی یکبار مصرف در سراسر کشور

ایران با دارا بودن چند واحد از بزرگترین تولیدی گان بیمارستانی یکبار مصرف در سراسر کشور که قادر به تولیدو تامین البسه غرب آسیا در منطقه است. این تولیدی گان بیمارستانی در نوع خود بزرگترین در منطقه خاورمیانه نیز می باشند که با این حساب ایران از تولید کنندگان بزرگ البسه بیمارستانی به خصوص گان جراحی در منطقه خود است.

نکات خرید گان بیمارستانی

در هنگام مراجعه به تولیدی گان جراحی استریل بیمارستانی بایستی به نکات خرید گان بیمارستانی از این تولیدی ها دقت نمود. گان بیمارستانی یکبار مصرف به دلیل کتهش هزینه های شستشو و نیروی انسانی جهت این کار بسیار با صرفه بوده و بسیاری از هزینه جمع آوری، گندزدایی و شستشو را برای بیمارستان ها کاهش می دهد.

نکات خرید گان بیمارستانی

در هنگام خرید بایستی به لطافت پارچه مصرفی حتما توجه نمود زیرا گان یکبار مصرف در تماس مستقیم با بدن بیمار و یا پزشک بوده و باید از لطافت خاصی برخوردار باشد تا در طی عمل ایجاد حساسیت نکرده و موجب اختلال در عملکرد پزشک و یا ایجاد ناراحتی در بیمار در هنگام پس از عما ننماید.

نکته دیگری که بایستی مد نظر قرار بگیرد تنفس پذیری لباس است. گان جراحی رنگی به دلیل مدت زمان پوشیده شدن در طی عمل جراحی هم برای پزشک و هم بیمار بایستی ایجاد تعرق ننماید. این درحالی است که بالطبع نباید انتقال آلودگی از بدن بیمار یا پزشک به اتاق عمل یا بالعکس داشته باشد.

از نکات دیگر لباس های بیمارستانی و علی الخصوص گان یکبار مصرف باید به نفوذ ناپذیری و خواص مکانیکی که از پارچه مورد انتظار است دقت نمود. در مواردی این گان ها بایستی ساده بوده و در مواردی به نفوذ مایعات و یا حتی بخارات و گاز ها نیز نفوذ ناپذیر باشند.

با این حال دیگر نکات قابل توجه با نوع سفارش مشتریان می تواند متغیر باشد.

پارچه های گان بیمارستانی یکبار مصرف

در یک تولیدی گان بیمارستانی از پارچه های گان بیمارستانی یکبار مصرف در کنار دیگر پارچه های چند بار مصرف استفاده می شود. نوع پارچه مورد استفاده در گان های بیمارستانی متاثر از سفارش بیمارستان یا مرکز استفاده کننده می باشد. به طور معمول در گان یکبار مصرف پارچه های زیر کاربرد دارند:

پارچه های گان بیمارستانی یکبار مصرف

پارچه اسپان باند:

پارچه اسپان باند مشهد از الیاف پلی پروپیلن تهیه می شود که بصورت پاشیده شدن بر روی یک سطح لغزان و انتقال به زیر پرس های غلطکی تهیه می شوند. به دلیل دارا نبودن تار و پود در این نوع از پارچه، آنها را به پارچه های بی بافت(Non-woven) نیز می شناسند.

گان جراحی اسپان باند  را یا به صورت ساده و یا لمینت شده با دیگر پارچه ها و بطور چند لایه برای منظور حفاظت بیشتر و یا ایجاد نوع خاصی از نفوذ ناپذیری بکار می برند. خواص مکانیکی نهایی این تولیدات بایستی با نوع و مکان مصرف آن حتما تناسب داشته باشد.

پارچه اس ام اس(SMS):

همان طور که از نام این پارچه پیداست یک پارچه کامپوزیتی است. این نوع پارچه از سه لایه تشکیل شده است. دو لایه اسپان باند پلی پروپیلن در اطراف و یک لایه ملت بلون پلی پروپیلن در میانه آن. این پارچه به دلیل استفاده از پارچه ملت بلون بسیار به نفوذ میکروارگانیسم هایی همچون باکتری ها و میکروب ها مقاوم است. پس بهترین انتخاب برای گان بیمار و حتی ماسک یکبار مصرف همین پارچه می باشد.