خرید لباس بیماران بیمارستان به قیمت تولید

خرید لباس بیماران بیمارستان به قیمت تولید یکی از راهکار های بیمارستان ها است که با عقد قرارداد های دائمی با تولید کنندگان این البسه خیال خود را از تامین و جست و جوی لباس بیمارستانی و گاها خرید به قیمت های گزاف از فروشندگان دست چندم راحت نموده و تمرکز خود را برامر درمان متمرکز می نمایند.

نکات خرید گان بیمارستانی

لباس مریض بیمارستان

لباس مریض بیمارستان اولین چیزی است که یک بیمارستان پس از پذیرش بیمار در بخش های خود به وی اعطا می نماید. این بیمارستان ها با انجام این کار و ارائه لباس بیماران بیمارستان به صورت یکبار مصرف سعی در کاهش بسیاری از هزینه های خود دارند تا بیمارستان درگیر پروسه طولانی شست و شو و گند زدایی لباس های پارچه ای نگردند.

از دیگر مسائل مد نظر بیمارستان ها راحتی در الگو و دوخت این لباس ها است که هزینه کمتری را به ایشان تحمیل می نماید. مورد دیگر این استفاده از پارچه های یکبار مصرف تنوع رنگی آنها است که برای جداسازی بیماران بر اساس جنسیت و یا بخش های بستری ایشان قابل استفاده است.

  • بیشتر بخوانید: لباس بیمارستانی زنانه

به طوری که مثلا بخش زنان و زایمان با رنگ صورتی و بخش مردان با رنگ آبی نشان داده می شوند و یا بخش های با مراقبت و احتیاط خاص به رنگ های نارنجی و قرمز قابل تشخیص هستند.

این امر در کنار جلوگیری از ورود لباس های بیمار به محیط بیمارستان و این که در طی دوران بستری بیمار امکان شست و شوی لباس های ایشان برای بیمارستان مقدور نمی باشد از گسترش آلودگی در محیط بیمارستانی جلو گیری به عمل می آورد.

 

لباس مریض بیمارستان

الگوی لباس بیمارستانی

الگوی لباس بیمارستانی گان بسیار ساده بوده و نوع پارچه در آن تاثیر گذار نمی باشد. در مورد لباس بیماران بیمارستان در صورت بستری بیمار در بخش های معمول به از لباس های با الگو بلوز و شلوار استفاده می شود که شلوار آن فاقد جیب بوده ولی بلوز به صورت دو جیب و سه جیب ارائه می گردد.

الگوی لباس بیمارستانی

 

برای بیماران در شرف انتقال به اتاق عمل از پوشش گان به همراه شلوار و کلاه آکاردئونی استفاده می شود که البته بعضا بنا به نوع عمل جراحی در حال انجام شلوار آن حذف می گردد.

برای لباس کادر درمانی  پرستاری اصولا از روپوش ها و کاور های یکبار مصرف استفاده می شود که در مورد روپوش ها دارای سه جیب می باشند و البته گاهی از بلوز و شلوار های پارچه ای هم برای بخش های بستری مختلف در تنوع رنگی مخصوص در آن بخش استفاده می شود.

پزشکان بخش های مختلف نیز اکثرا از روپوش سفید نخی استفاده می کنند که البته در مراکزی مثل مراکز قلب و عروق یا مراکز مغر و اعصاب برای راحتی پزشک بلوز و شلوار های نخی متناسب با بخش استفاده می گردد.

  • بیشتر بخوانید: لباس بیمارستانی یکبار مصرف

در مورد پوشش های درون واحد های جراحی این امر کمی فرق داشته و تمامی پرسنل از کادر درمانی تا بیماران بایستی نسبت به پوشش گان و لباس های استریل شده اقدام نمایند مگر جراحی های سرپایی که نیاز چندانی به استریل بودن لباس ها نیست.

در این بخش ها تمامی تجهیزات بایستی با پارچه ها و کاور های پلاستیکی مخصوص استریل شده حتما پوشش داده شوند.