خرید لباس بیمار روانی مخصوص

بیمارستان های بستری بیماران روانی اغلب با خرید لباس بیمار روانی مخصوص و گان جراحی پارچه ای اقدام به کنترل بعضی از بیماران با شرایط وخیم می نمایند تا این بیماران از آسیب زدن به خود و دیگران مصون باشند. این نوع از لباس بیمار روانی که الزاما از پارچه های خاصی به منظور جلوگیری از رفتار های پرخاشگرانه تولید می شوند بایستی استحکام مورد نظر را داشته باشند.

بیماران روانی خطرناک

بیماران روانی خطرناک

امروزه در واحد های بیماران روانی از ادغام بیماران روانی خطرناک با دیگر بیماران جلو گیری می شود تا با این کار از آسیب رساندن این افراد به دیگر بیماران به صورت عمدی جلوگیری کنند تا آرامش واحد حفظ شود. در این میان بیمارستان های روانی و گان یکبار مصرف جراحی بر اساس میزان مشکلات فرد بستری شده نسبت به جداسازی این افراد توسط رنگ لباس بیمار روانی بستری شده در هر بخش اقدام می نمایند. این موضوع بر اساس پروتکل های تعیین شده از طرف مسئولین وزارت بهداشت به بیمارستان ها ابلاغ می شود تا در امر درمان بیماران و نوع مواجهه کادر درمانی با این افراد در لحظه تصمیم درستی گرفته شود.

در این بین بیماران روانی خطرناک را علاوه بر رنگ لباس خاص گاها با لباس های مخصوص مشاهده می کنیم که با بستن دست ها و محدود کردن حرکت آنها از آسیب زدن این افراد به دیگران و یا خود شخص جلوگیری می شود. لباس تولیدی برای این بیماران بایستی همچون همه بیماران ایجاد راحتی و عدم ایجاد حساسیت داشته باشد تا فرد بستری شده علاوه بر بحث درمان روان پزشکی نیازی به درمان های ناخواسته از پوشیدن لباس های نامرغوب نداشته باشد زیرا همین مشکلات خود باعث ایجاد تنش در بخش های مختلف می کند.

لباس مخصوص دیوانه ها

لباس مخصوص دیوانه ها

لباس مخصوص دیوانه ها که از آن در بالا یاد شد و در جاهای به عنوان تنگ پوش نیز یاد می شود در واقع لباسی است که برای کنترل رفتار های مجرمانه و آسیب زننده افراد مجرم یا بیماران روانی به ایشان پوشانده می شود تا از انجام این اعمال توسط فرد جلوگیری کنند. این لباس در مورد افراد با زمینه های روانی جهت کنترل پرخاشگری فرد مورد استفاده قرار می گیرد و در مجرمان خطرناک به منظور تأدیبی و کنترل فرد از انجام عمل مجرمانه توسط وی به فرد مورد نظر پوشانده می شود.

تنگ پوش (straitjacket) در واقع نوعی لباس با فرم ژاکت است که دارای آستین های دراز می باشد. این لباس همچون گان جراحی از روبرو به فرد پوشانده می شود و توسط تسمه های پشتی در پشت محکم می گردد.سپس بند های سر آستین ها در پشت لباس بسته می شود به طوری که قرار گرفتن دست به صورت ضربدری بر روی سینه ایجاد محدودیت فیزیکی برای فرد می کند. جنس این لباس اکثرا از کرباس بوده که البته نوع چرمی و پلاستیکی آن نیز به عنوان لباس مد به بازار وارد شده است. میزان تنگ یا گشاد بودن این لباس در امنیت آن برای دیگران بسیار موثر می باشد زیرا امنیت این گونه لباس تضمین شده نیست و موارد متعددی مشاهده شده که فرد به فرار از این لباس اقدام نموده است.

این نکته را هم نبایستی از نظر دور داشت که استفاده طولانی مدت از این لباس از نظر ایمنی خوب نبوده و موجب ایجاد درد در فرد می شود.