قیمت خرید انواع دستکش لاتکس | مزایای استفاده از انواع دستکش

دستکش از جمله قدیمی ترین ابزاری است که به عنوان پوشش برای محافظت از دست استفاده می شد و اکنون نیز استفاده میشود. نوع دستکش به شکل ظاهری آن، مواد سازنده آن و همچنین به کاربرد آن بستگی دارد.

از دستکش به عنوان محافظی دربرابر سرما، گرما، مواد شیمیایی و نیز آلودگی است.  مواد اولیه دستکش ها ممکن است از جنس پارچه، تریکو، پشم، نایلون، چرم، لاتکس و حتی فولاد باشد.

لاتکس در واقع نوعی ماده شیری رنگی است که برای ساخت دستکش استفاده میشود. این دستکش ها بسیار راحت و قابل انعطاف هستند. از این دستکش ها برای کاربرد آشپزی، آزمایشگاهی و پزشکی استفاده میشود. مصرف این نوع از دستکش ها بسیار بالا است و این در حالی است که ممکن است برخی از افراد به این دستکش ها حساسیت داشته باشند و باعث ایجاد الرژیک شود.

در کاربرد پزشکی از این دستکش ها به عنوان محافظی در برابر انتقال آلودگی استفاده می شود. قیمت خرید انواع دستکش لاتکس به عوامل مختلفی از جمله نوع آن بستگی دارد.

قیمت خرید انواع دستکش لاتکس | مزایای استفاده از انواع دستکش

قیمت خرید انواع دستکش لاتکس

انواع دستکش های یکبار مصرف به صورت زیر است:

  • دستکش های لاتکس
  • دستکش های پلاستیکی
  • دستکش های نیتریل
  • دستکش های وینیل

قیمت خرید انواع دستکش لاتکس

این دستکش هارا میتوان هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تهیه نمود. قیمت خرید آنلاین آن با صرفه تر است. این دستکش ها به صورت کم پودر و بدون پودر، استریل و غیر استریل در سایز های مختلف وجود دارد.

دستکش های با پودر موجب میشوند که استفاده از ان ها راحت باشد. این پودر در واقع پودر ذرت است که تحریک پذیری ندارد اما با این وجود نوع بدون پودر آن بیشتر مصرف میشود. فروش عمده دستکش لاتکس به صورت کارتن ده بسته ای است که قیمت آن به شرح زیر می باشد:

قیمت دستکش های لاتکس بی پودر: 21000 تومان

قیمت دستکش های لاتکس کم پودر: 21500تومان

قیمت دستکش لاتکس اپی پرفکت:22500تومان

قیمت دستکش  نیتریل:24800تومان

قیمت دستکش وینیل: 20000تومان

قیمت دستکش پلاستیکی(500 عددی): 15800تومان

راهنمای نگه داری از دستکش لاتکس

از این دستکش ها برای کاربرد هایی متفاوتی از جمله جراحی و آزمایشگاهی استفاده میشود. دستکش لاتکس دارای ویژگی هایی از جمله مانعی در برابر آلودگی، مقاومت نسبتا عالی در برابر اسید و باز،مقاومت در برابر حرارت است.

راهنمای نگه داری از دستکش لاتکس

به منظور نگه داری از دستکش های بکبار مصرف آن هارا به صورت دسته بندی در می آورند. این دستکش ها نباید در بسته های در باز باشند.

نکات دیگری برای نگه داری از دستکش لاتکس وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. از تمیز بودن آن مطمئن شویم
  2. قبل از پوشیدن ان را خوب بررسی کنیدم تا اگر متوجه سوراخ یا شکافی شدیم ان را تعویض کنیم
  3. پیش از پوشیدن دستکش دستان خود را خوب بشوییم
  4. مانع از تماس ماده شیمایی با پوست خود شویم
  5. قبل از دراوردن دستکش، آن را خوب شست و شو دهیم تا مواد شیمایی پاک شوند

تفاوت دستکش های لاتکس در چیست؟

دستکش لاتکس آبی راحت و دارای مقاومت بالا و انعطاف پذیرند اما مناسب افراد با پوست حساس نیست. دستکش های وینیل از موادی به نام کلراید پلی مینیل ساخته شده است و آلژی زا نیست و مناسب پوست حساس است.

تفاوت دستکش های لاتکس در چیست؟

این نوع از دستکش لاتکس رنگی در برابر اسید و باز مقاوم است و کاربرد های متفاوتی دارد. دستکش های نیتریل در برابر مواد شیمیایی مقاوم اند. این دستکش ها از موادی به نام اکریلو نیتریل و بوتادین مونومر ساخته شده اند.

از دستکش های نیتریل به عنوان بهترین دستکش ها یاد میشود زیرا این دستکش ها ضد حساسیت اند و در برابر سوراخ شدگی نیز مقاوم اند . از طرف دیگر قابلیت کشسانی بالایی دارد. پخش دستکش نیتریل در نقاط مختلف کشور انجام میگیرد و همچنین میتوان این دستکش هارا به صورت آنلاین تهیه کرد.

دستکش تاپ گلاو یکی از محبوب ترین برند ها بوده که از کمترین مواد پودری استفاده میکنند و بهترین سازگاری با پوست را دارد.این دستکش ها به راحتی در قالب دستان قرار میگیرند.

بزرگ ترین بازار فروش دستکش لاتکس

ایران با تولید بیش از 350 میلیون دستکش در سال بزرگترین تولید کننده دستکش لاتکس اپی پرفکت در خاورمیانه است.تولید کنندگان برتر این نوع دستکش ها ایران، مالزی، هندوستان هستند. این کشور ها با تولید انبوه دستکش ها آن ها را در بازار جهانی صادر میکند.

بزرگ ترین بازار فروش دستکش لاتکس

تولید دستکش ساق کوتاه و ساق بلند

تولید دستکش ساق کوتاه و ساق بلنددستکش های لاتکس در انواع مختلف تولید می شود. برای کار هایی که نیاز دارد دست ها تا ارنج و بالای آرنج پوشیده شود از دستکش های ساق بلند می توان استفاده کرد. برای مثال برای عمل های زایمان از دستکش جراحی ساق بلند استفاده میشوند.